top of page
Skyline New York

מאמרים

כאן ננסה לתת לכם כמה שיותר מידע על השקעות נדל"ן בארה"ב ועל השקעות נדל"ן בכלל.  אנחנו מאמינים שעל מנת להשקיע בלב שקט כל אחד צריך להכיר ולו במעט את הדברים החשובים הנוגעים להשקעות נדל"ן, בעמוד הזה תוכלו למצוא כתבות עומק על נושאים גדולים, וכן מבזקים עדכניים על אקטואליה כלכלית. בואו להרוויח ידע!

למה אנחנו משקיעים בפורטוגל, ולמה כדאי גם לכם

סיפורה של פורטוגל הוא מעין סיפור סינדרלה שכזה, או הברווזון המכוער אם תרצו. זוכרים אותו? הברווזון שבתחילת חייו היה מנודה בשל כיעורו והשונות שלו, והפך בבגרותו לברבור יפהפה ומפואר. אז פורטוגל…

המשבר הכלכלי של 2008 תפס את פורטוגל במצב כלכלי רעוע מאוד. עם חוב לאומי גבוה כלפי האיחוד האירופי משבר הסאב-פריים הוריד את קרנה של פורטוגל אף יותר. ברוב בושה היא נכללה ברשימת מדינות ב PIIGS (שם גנאי וראשי התיבות של המדינות פורטוגל, איטליה, אירלנד, יוון וספרד שנתמכו כלכלית על ידי מדינות האיחוד) ונחשבה מדינה כושלת והתקרבה למצב של פשיטת רגל בשנת 2011.

התאוששות ושינוי כיוון לצמיחה


זה הזמן להכיר את אנטוניו קושטה, ראש ממשלת פורטוגל המכהן משנת 2015 ומי שנחשב לקפטן ששינה את כיוון הספינה. במספר צעדים משמעותיים ביניהם אימוץ מדיניות כלכלית נוקשה הצליח קושטה להתחיל לשנות את המיתוג השלילי של פורטוגל. וממדינה עם מאזן שלילי היא הופכת בשנים שמאז כהונתו למדינה שמציגה התאוששות וצמיחה. ביחד עם רוח גבית מהאיחוד האירופי וסיוע של 80 מיליארד אירו הופכת פורטוגל בשנים האחרונות להיות מוקד עניין משמעותי באירופה השילוב של מזג אוויר חמים יחסית ליבשת, חופי הים היפהפיים והכי חשוב עלויות מחייה זולות - הופכת פורטוגל להיות מקור להגירה מהיבשת ומהעולם.

המשקיעים באים…

עם ניצני הצמיחה של פורטוגל התחיל באז שקט סביב המדינה. המשקיעים המנוסים ראו את זה כבר לפני שנים, ובשנתיים האחרונות השקעות בפורטוגל הפכו יותר ויותר נפוצות. מה הופך את פורטוגל להיות יעד טוב להשקעה? ראשית, הסחורה זולה. בהשוואה לערים אירופאיות אחרות בפורטוגל מחירי הדירות נמוכים יותר ובפער! (ו: הפער הוא גדול יותר בין ליסבון לפורטו!) שנית, מדיניות פרו-משקיעים שאימצה המדינה, שמאפשרת בין היתר קבלת מימון למשקיעים זרים וגם גימיקים כמו קבלת דרכון פורטוגלי למשקיעים בה (בתצורות מסויימות). שלישית, מזג האוויר הטוב והחמים יחסית ליבשה, רביעית חופיה היפים והנוף עוצר הנשימה שבה שמושכים תיירות מקומית ועולמית וחמישית והכי חשוב: פוטנציאל הצמיחה - לפורטוגל יש עוד הרבה לאן לעלות…

דברי במספרים גברת!

אז האמת היא שמי שמחפש השקעה מניבה (תשואה שוטפת) יכול שיתאכזב מהמספרים שסינדרלה יודעת להציע היום. התשואות השוטפות בפורטוגל נחשבות נמוכות, בין 1%-3% אחרי עלויות המימון, cash on cash. הפוטנציאל האמיתי כפי שאנחנו רואים אותו נמצא דווקא בעסקאות בהן מרכז הרווח המשמעותי יהיה בסוף: בעליית הערך של הנכסיםביחס להון העצמי. הודות לאפשרויות המימון שפורטוגל מציעה, אשר מאפשרות להיכנס לעסקה בהון נמוך, להינות מהחזרים שמשלמים את המשכנתא, עליית הערך ביחס להון שהושקע מניבה תשואה גבוהה. האם העסקאות האלו מתאימות לכולם? התשובה שלנו היא לא. בעסקה בפורטוגל צריך להבין שהתזרים השוטף הוא נמוך מאוד עד לא קיים בשל החזרי המימון ותשלומי המיסים. ולכן מי שישקיע בפורטוגל צריך להיות מסוגלת להמתין בסבלנות לסוכרייה שבסוף הדרך.

bottom of page