top of page
Skyline New York

מאמרים

כאן ננסה לתת לכם כמה שיותר מידע על השקעות נדל"ן בארה"ב ועל השקעות נדל"ן בכלל.  אנחנו מאמינים שעל מנת להשקיע בלב שקט כל אחד צריך להכיר ולו במעט את הדברים החשובים הנוגעים להשקעות נדל"ן, בעמוד הזה תוכלו למצוא כתבות עומק על נושאים גדולים, וכן מבזקים עדכניים על אקטואליה כלכלית. בואו להרוויח ידע!

האם קריסת בנק SVB תשפיע עלינו?

בימים האחרונים נשאלתי על קריסת בנק סיליקון וואלי (SVB) למה זה קרה? מה המשמעויות של דבר כזה? והאם ישנן השפעות


על הפעילות שלנו כחברה המשקיעה בנכסים בארה"ב? ואיך בכלל קורה שבנק קורס?


ראשית חשוב להרגיע ולומר שאין לנו כספים בבנק זה או בבנקים הנוספים שהראו חולשה בימים האחרונים, כך שכספינו בטוחים מהבחינה הזו.

שנית, הפעילות שלנו בארה"ב אינה פעילות הנתמכת בבנקים כגון אשראי והלוואות, כפי שרובכם יודעים רוב העסקאות שלנו הן עם הון של משקיעים, או בעגה המקצועית Private Capital לכן אין אנו חשופים בנושא זה.

שלישית, תחום הפעילות שלנו הוא נדל"ן ולא השקעה בחברות הזנק או אג"ח ולכן בהחזקת נכסים מוחשיים הסיכון למחיקה כזו היא נמוכה מאד.


אז איך קריסת הבנק מתקשרת לפעילות שלנו?

כידוע לכם, לפני כחודש נפגשנו בכנס המשקיעים ונתנו לכם סקירת שווקים באזורי הפעילות שלנו. התייחסנו לחששות בשוק ולסיכונים השונים והזכרנו את הברבור השחור שהופיע בחיינו בדמות הקורונה והאדוות שהוא השאיר ולמעשה עדיין כאן... אדוות מסוג של אינפלציה, עליית ריבית ותקיעות בשרשראות אספקה.


איך פתאום SVB קרס?

כאשר הריבית עולה ערכן של השקעות אג"ח בהכרח יורד, העיקרון הזה יושב בבסיס קריסתו של בנק SVB ביחד עם גורמים נוספים. למעשה, העלאות הריבית המהירות גרמו לאג"חים המוחזקים ע"י הבנק לרדת, ובכך היוו מכשול ביחס הלימות ההון. למי שלא יודע מה זה, זה יחס ידוע, קבוע בחוק של כל מדינה בין כסף שהבנק מחזיק לצורך הפעילות השוטפת לבין ההשקעות שלו וההלוואות שהוא נותן. את ההסבר החשבונאי המלא תוכלו לקרוא כאן: https://www.themarker.com/markets/2023-03-14/ty-article/.premium/00000186-dfa7-db97-a3e6-ffff863f0000


בגדול, בגלל ירידת ערך חשבונאית של האג"חים, יחס הלימות ההון של SVB ירד מהרמה הנדרשת ובכך לא נשאר מספיק מזומן לבנק. כאשר פורסם הדו"ח הכספי השנתי המלא של SVB ב-24 בפברואר, היה ברור למשקיעים המנוסים שהונו של הבנק נמוך עקב הירידה בשווי האג"ח, והם החלו למשוך את כספם ולמעשה התחילו את תנועת כדור השלג שהביאה לקריסת הבנק.


מה הלאה? מה ניתן להבין מזה?

ההשפעות של עליית הריבית עדיין כאן ועדיין מורגשות.

כפי שאמרנו בכנס, אנו מאמינים שלא יהיו יותר העלאות ריבית, כי אין באמת רצון למדינה לעשות חיים קשים למשקיעים שלה ולהוריד את ערכם של הנכסים ובטח לא לגרום לבנקים לקרוס. במיוחד כאשר הנתונים האחרונים מצביעים על ירידה באינפלציה לאזור 6% (לעומת 8% שנרשמה בשנה שעברה) ונתונים אחרים מצביעים על ירידה באבטלה לצד הוספת משרות, דבר שבהחלט מעלה אופטימיות על מצב המשק ולכן אתמול ובימים הקרובים נראה גם עליות בבורסות.


מה יהיה בהמשך השנה?

אנחנו לא נביאים, אבל אנו מאמינים שאם הסימנים הללו ישארו במגמה זו נראה התייצבות בריבית. ובזה אולי, אולי, תעלם האדווה האחרונה של הקורונה.


bottom of page