top of page
Skyline New York

מאמרים

כאן ננסה לתת לכם כמה שיותר מידע על השקעות נדל"ן בארה"ב ועל השקעות נדל"ן בכלל.  אנחנו מאמינים שעל מנת להשקיע בלב שקט כל אחד צריך להכיר ולו במעט את הדברים החשובים הנוגעים להשקעות נדל"ן, בעמוד הזה תוכלו למצוא כתבות עומק על נושאים גדולים, וכן מבזקים עדכניים על אקטואליה כלכלית. בואו להרוויח ידע!

משבר כלכלי חמור או קרקע פוריה להזדמנויות?

כיצד השפיעה הקורונה על שוק הנדל"ן בארה"ב והאם שווה להשקיע ביום שאחרי המגיפה?

שנת 2020 הביאה איתה זעזוע משמעותי לכל תחום בחיינו. אין כמעט שוק שלא הושפע לחיוב או לשלילה מקוביד-19: הבורסה חוותה ירידות ועליות חדות, חברות עברו תהליך התייעלות, בתי עסק נסגרו, מיליוני אנשים איבדו את עבודו

תיהם. איש איש בביתו צפ

ונים וממתינים עד יעבור זעם. ומה באשר לשוק הנדל"ן בארה"ב? אותו השוק שמאופיין בד"כ ביציבות ובשינויים מתונים המקנים ביטחון למשקיעים? אין ספק שגם הוא הושפע מתקופת המגיפה. איך כמה ולמה? על כל אלו ננסה לענות בכתבה הקצרה שלפניכם.


בכל הנוגע לנדל"ן מסחרי (משרדים) התמונה שהתקבלה בסוף שנת 2020 די עגומה. הסגרים אילצו רבים לעבוד מהבית והותירו את חללי העבודה ללא עובדים. כך יצא שחלק ממשקיעי הנדל"ן המסחרי הפסידו השנה לא מעט מהתשואה שלהם. עם זאת, בכל הנוגע לנדל"ן מסחרי-לוגיסטי כמו מרכזי אחסון, מרכזי קניון שהוגדרו כחיוניים - אלו המשיכו להנות מדרישה גבוהה.


ומה לגבי נדל"ן למגורים? מטבעו נדל"ן למגורים הוא צורך חיוני שאין בלעדיו - אנשים צריכים מקום לגור בו עם או בלי מגיפה. ולכן על אף הקיפאון הזמני שהורגש בחודשיה הראשונים של המגפה, מגמת מחירי השכירויות והבתים נשארה בעינה ושנת 2020 נסגרה עם נתונים המצביעים על עליה הדרגתית ויפה המאפיינת שוק משקיעים בריא של ביקוש העולה במעט על ההיצע (Jacksonville,FL 5.6%)


ההשפעה האמיתית והמיידית על שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב הייתה מזערית ואף לא מורגשת במקומות מסויימים. כל זמן שההשקעה נמצאת באזור ביקוש גבוהה אנו רואים מהשטח שהתשואות לא נפגעו באופן משמעותי. לא בכדי נאמר בעולם הנדל"ן: Location, Location, Location. (לכתבה המלאה בנושא פרמטרים לבחירת אזורי השקעה מנצח)


התמודדות הממשל האמריקאי עם קוביד-19

אין להתעלם מהעובדה שהממשל בארה"ב השתמש בכל האמצעים שלפניו כדי להימנע מתרחיש דומה למשבר הנדל"ן העמוק של 2008 ממנו היא עדיין לא התאוששה לחלוטין. כדי להבטיח שאנשים לא ימצאו עצמם מחוסרי עבודה וכפועל יוצא מכך גם מחוסרי דירה, הממשל האמריקאי פעל במהירות ובנחישות בכמה צעדים אפקטיביים: 1. הקצאת דמי אבטלה גבוהים 2. חלוקת שלושה סבבי מענקים לכל נפש 3. הורדת ריבית הפדרל ריזרב ל-0 4. צו איסור הוצאת שוכר מהבית עקב אי תשלום שכ"ד. כך, כשלצד האיסור לפנות שוכרים מבתיהם עקב אי תשלום, דאג הממשל מהצד השני להכנסה של השוכר שבאמצעותה יוכל לשלם את שכה"ד. כך יצא שמי שמשקיע בנדל"ן למגורים באמצעות חברת יזמות טובה נהנה מתשואה יפה גם השנה (9%+ , Keynvestments).


כל אלו הן השפעות לטווח הקצר. ומה לגבי הטווח הארוך? מה יקרה ביום שאחרי הקורונה? לגבי כך לאף אחד אין תשובה ברורה. אך בהתחשב בעובדה שעדיין יש מחסור גדול בדירות באזורי הביקוש בארה"ב, לצד קצב התחלת בנייה נמוך שעדיין לא התאושש ממשבר 2008 ובשילוב הריבית האפסית שתישאר לפחות עד 2023, תוכלו להבין לבד ששוק הנדל"ן למגורים בארה"ב לא הולך להתרסק בזמן הקרוב.


גם בימי הקורונה, המשבר הכי גדול שידע העולם בעשור האחרון, וכנראה גם ביום שלאחריו - נדל"ן למגורים עדיין נכנס בגדר השקעה בטוחה יחסית, סולידית מטבעה, יציבה, שהניבה תשואה למשקיעיה גם בימים מורכבים אלו. וכשלוקחים בחשבון את שערו הנמוך של הדולר בימים אלו, ייתכן שכניסה להשקעה בכלכלה הגדולה בעולם דווקא עכשיו היא הזדמנות פז לעתיד כלכלי טוב יותר.


אצלנו בחברת Keynvestments אנו מאמינים בהשקעה סולידית בנדל"ן למגורים. אנו דוגלים במודל השקעה בקבוצות וכן בהשקעה שלנו כחברה היזמית בכל פרויקט ביחד אתכם וזאת כדי להבטיח גדילה משותפת לאורך כל הדרך. (לכתבה המלאה בנושא השקעה בקבוצות)

חברת Keynvestments בניהולו של יזם הנדל"ן אלירן סימוני התחילה את השקעותיה בארה"ב בשנת 2010 ומנהלת מעל ל 300 נכסים במודל של קבוצות השקעה.


bottom of page